سوال وجواب اعرابی از پیامبر اکرم(ص)

سوال وجواب اعرابی از پیامبر اکرم(ص)

سوال وجواب اعرابی از پیامبر اکرم(ص)

روایت است ازانس ابن مالک که پیامبر روزی در مسجد نشسته بودکه ناگاه مردی از عرب وارد شد وبرآن حضرت سلام کردوحضرت جوابش رادادندوفرمودند ازکجا می آیی؟عرض کرداز راه دور می آیم وچندین سوال دارم وجواب آن را از شما می خواهم.حضرت فرمودند بپرس تا جواب بشنوی:

1.عرض کرد می خواهم داناترین مردم باشم" فرمود:ازخدا بترس

2.عرض کردمی خواهم از خالصان درگاه خدا باشم" فرمود: شب وروز قرآن بخوان

3. عرض کردمی خواهم همیشه دل من روشن باشد" فرمود:مرگ را فراموش نکن.

4. عرض کردمی خواهم همیشه در رحمت حق باشم"فرمود:با خلق خدانیکی کن.

5. عرض کردمی خواهم ازدشمن به من آفتی نرسد"فرمود:توکل به خدا کن.

6. عرض کردمی خواهم درچشم مردم خوار نباشم"فرمود:پرهیزگار باش.

7. عرض کردمی خواهم عمر من طولانی باشد"فرمود:صله رحم کن.

8. عرض کردمی خواهم روزی من وسیع گردد"فرمود:همیشه با وضوباش.

9. عرض کردمی خواهم به آتش دوزخ نسوزم" فرمود:که چشم وزبان خود را بببند.

10. عرض کردمی خواهم سنگین ترین مردم باشم"فرمود:ازکسی چیزی مخواه.

11. عرض کردمی خواهم پرده عصمتم دریده نشود"فرمود:پرده عصمت کسی را ندر.

12. عرض کردمی خواهم که گورم تنگ نباشد"فرمود:مداومت کن به قراعت سوره ی مبارک تبارک.

13. عرض کردمی خواهم مال من بسیار شود"فرمود:مداومت کن به قراعت سوره ی مبارک واقعه هرشب.

14. عرض کردمی خواهم فردای قیامت ایمن باشم"فرمود:میان خفتن وشام به ذکرخدامشغول باش.

15. عرض کردمی خواهم خدای تعالی را در نماز خود حاضریابم"فرمود:در وقت ساختن وضودقت کن

16. عرض کردمی خواهم از خاصان باشم"فرمود:در کارها راستی ودرستی پیشه کن.

17. عرض کردمی خواهم درنامه ی عمل من گناه نباشدوهمیشه خیروخوبی باشد"فرمود:به پدرومادرخود نیکی کن.

18. عرض کردمی خواهم برای من عذاب قبر نباشد"فرمود:جامه خود راپاک نگهدار.




:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: حدیث , مذهبی , عمرطولانی , صله رحم ,
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
نویسنده : جوادمعینی فر
تاریخ : چهار شنبه 23 آذر 1390
مطالب مرتبط با این پست